30 Ekim 2012 Salı

ROMA 1.Gün

Herkese Merhaba,
Bayram, tatil derken bloğa biraz ara vermiş oldum :(  Size tatilimden biraz bahsetmek istiyorum. Roma ya gitmeden önce blog yazısı çok aradım. Neyse lafı uzatmayayım umarım yazım gitmek isteyenlere ve merak edenlere yol gösterir.

1. Gün roma içindeydik. (sizle için detaylı not tutmak istedim ama çok hasta oldum her boşlukta uyudum :(  )
Roma da panoromik bir tur yaptık. İlk durağımız Vatikan oldu. Vatikan da sadece bu meydanı gördük :) çünkü zamanımız yetmedi. Her yerde acayip sıra vardı zaten. Açıkçası detaylı gezemediğimiz için çokta üzülmedim.

Roma adeta bir açık hava müzesi her yerde tarihi bir kalıntı var.

Tarihi collesium. Çok görkemli bir görüntüsü var. Akşam collesiumun karşısında ristorante royal adında bir yere gittik. Sanırım sahibi Türk. Yemekleri güzeldi.  Roma'da genelde porsiyonlar bize göre çok küçük. Bu resimde görülen smart adı erilen arabalarda Roma da çok yaygın :)

Fontana di tirevi.  Tirevi çeşmesinin etrafı her daim kalabalık.  İtalya'ya giderken herkes 'aman yankesicilere çok dikkat!' dedi. Çok şükür büzüm başımıza bir şey gelmedi ama resmen çantalarımıza sarılıp gezdik. Nasıl bir psikolojiye girdiysek :) Bizim turla gelen bir beyin iç cebinden cüzdanını yürütmüşler yalnız :(

Spagna piazza
Ünlü ispanyol merdivenleri. İki meydan arasında ki geçişi kolaylaştırmak için İspanyol konsolosluğunun yaptırdığı merdivenler. Her daim çok hareketli. Aslında çok enteresan bir şey yok ama insanlar sürekli bu merdivenlerde toplanıyor, burada oturup dinleniyorlar.

Malum Roma dondurması meşhurdur. Benim iki kez dondurma yeme şansım oldu çünkü ikinci gün çok fena hasta oldum :( . Blu ice dondurmalarını beğendim. Makarnalarından da en çok fettucine alfredo yu sevdim.
Roma' da bu kadar vakit geçirebildik. Konaklamamız Roma' da oldu ama diğer günler başka şehirlere gittik 2. gün yazım daha sonra gelecek. bu arada Radisson Blu Hotel de kaldık. Terminin hemen karşısındaydı. Otelden çok memnun kaldık. Başka otellerde kalanlarda vardı fakat onlar hiç memnun değillerdi.