1 Kasım 2012 Perşembe

3. Gün Napoli-Pompei

Gezimizin üçüncü günde İtalya'nın güneyinde kalan Napoli ve Pompei'yi dolaştık. Bu geziyi gerçekleştirirken çok şanslıydık. Üç saatlik yol boyunca sürekli yağmur yağdı, biz otobüsten indikten sonra yağmur bitti. Gezi bitti otobüse bindik yağmur yine başladı. :) şans işte.

İlk durağımız Pompei Antik Kenti. Yolda bizi bulutların arasında kalan Vezüv yanardağı karşılıyor. Vezüv yanardağı M.Ö 79 yılında patlamış ve bütün şehir yok olmuş. Lavların 30,000 metre yüksekliğe ulaştığı tahmin ediliyormuş.
Şehir 'ızgara şehir planı' şeklinde kurulmuş. Yollar ve kaldırımlar çok düzgün. Ayrıca kaldırımların kenarında küçük delikler var. Biz bunların su gideri olduğunu düşünmüştük ama rehberimiz bide o deliklerin atları bağlamak için yapıldığını söyledi. Kısaca park yeri :)
 Burası bir nevi şehrin meydanı. Meydanın kenarında da pazar yerleri kuruluyormuş.
Burasıda şehrin genel eviymiş. Duvarlarında ilginç resimler vardı. Bazı yapıları sonradan tamamlamışlar ki o zamanlarda insanların nasıl yaşadığını daha iyi anlayalım.
Yanar dağ patlamasıyla taşlaşmış bedenler. Bazı kaynaklara göre bendenlerin bulundukları şekilde özel bir yöntemle çıkarıldıkları bazı kaynaklarda ise bu bölgeye ilgi çekmek için bu şekilde yapıldıkları söyleniyormuş.

Pompei de bir hamam

Pompeide öğle yemeğimizi yedikten sonra Napoli'ye geçiyoruz. Pompei'de büyük ve tıklım tıklım bir restorana giriyoruz :) deniz kenarında bir şehir olduğu için deniz mahsulleri, pizza margarita ve domates soslu spagettisi meşhurmuş. Bizde obur insanlar olarak eşimle üçünden de söyledik :) kalamarlar bizi hayal kırıklığına uğrattı. Burada yediklerimizden daha farklı olduğunu hayal etmiştik fakat hiç bir farkı yoktu hatta onlar sosuz yiyorlarmış. Pizza margarita da bir kraliçe için yapılmış. domates (kırmızı), parmesan peyniri (beyaz) ve fesleğen (yeşil) renkleriyle italyan bayrağına benzetilmiş, adını da kraliçenin adını vermişler.

veee Napoli'ye geliyoruz. Napoli'nin Türkiye'ye çok benzediğini söylüyorlar ama bence çok daha değişik bir yer. Yollarda gördüğüm çoğu araba çarpık, kırık, döküktü ama onların hiç umrunda değildi. :) Evlerin çoğu dışarıdan viran gibi gözüküyordu.

Napolide 'baba' tatlısı meşhurmuş ama bence denemeyin! Şekli mantar gibi olan hamurdan yapılmış, şerbetli bir tatlı fakat sanırım likör var içinde o da acımtırak bir tat vermiş. Şahsen ben sevmedim. Napoli'den limoncello ve meloncello denemenizi ve hatta almanızı tavsiye ederim. Yolunuz Napoliye düşerse alış veriş yapmakta benim gibi tereddüt etmeyin gerçekten güzel ve uygun şeyler var :)